Szkoła
• Dyrekcja
• Grono Pedagogiczne
• Pracownicy
• Historia szkoły
• Historia zatrudnienia
• O szkole
• Prezentacje o szkole
• Samorząd Uczniowski
• Procedury szkolne
• Regulaminy szkolne
• Statut szkoły
• Koncepcja pracy szkoły
• Program wychowawczo-profilaktyczny
• Kryteria oceniania
• Biblioteka
• Certyfikaty
• Grono Pedagogiczne
• Pracownicy
• Historia szkoły
• Historia zatrudnienia
• O szkole
• Prezentacje o szkole
• Samorząd Uczniowski
• Procedury szkolne
• Regulaminy szkolne
• Statut szkoły
• Koncepcja pracy szkoły
• Program wychowawczo-profilaktyczny
• Kryteria oceniania
• Biblioteka
• Certyfikaty
Uczniowie
Rodzice
Logowanie
Projekty
  PROGRAM DLA SZKÓŁ.
  SZKLANKA MLEKA
     ELEKTROŚMIECI
MAŁE DZIECI - DUŻE SZANSE
OTWORZYĆ ŚWIAT
Aktualnie online
ˇ Gości online: 1
ˇ Użytkowników online: 0
ˇ Łącznie użytkowników: 45
ˇ Najnowszy użytkownik: AndrzejPn
ˇ Użytkowników online: 0
ˇ Łącznie użytkowników: 45
ˇ Najnowszy użytkownik: AndrzejPn
Sztuczna Inteligencja
Wraz ze zmianą podstawy programowej w roku 2017 obowiązkowym elementem nauczania wczesnoszkolnego stało się programowanie. W naszej szkole od września 2019 roku zajęcia z programowania w klasach 1-3 odbywają się w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Mają one na celu przygotowanie dzieci do korzystania z pewnych nawyków myślowych, które są niezbędne w informatyce a także w codziennym życiu większości z nas. Umiejętność dedukcji, myślenia analitycznego i algorytmicznego przydadzą się uczniom na każdym etapie życia.
Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej obejmuje takie elementy myślenia jak: przypisywanie znaczenia do znaku -kodowanie rysunków, szyfrowanie wiadomości, znajdowanie rytmów i prawidłowości, tworzenie różnego typu ciągów, odwracanie ciągów, rozumienie związków przyczynowo- skutkowych, rozumienie kolejności zdarzeń, algorytmy w życiu codziennym, ćwiczenia orientacji przestrzennej- wprowadzanie układu współrzędnych i in.
Jest to nauka poprzez zabawę. W trakcie zajęć korzystamy z różnego typu pomocy dydaktycznych takich jak :
1. „Umiem programować– bramy i klucze”- zestaw pozwalający wprowadzać dzieci z klas 1-3 w świat programowania – programowanie w ruchu
2. Scottie Go-gra do nauki programowania z tabletem
3. kolorowe kubeczki i maty do programowania
4. łamigłówki i zadania na stronie www. Code.org
W trakcie zajęć uczniowie uczą się współpracy w zespole, dzielą się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami. Zajęciom towarzyszy zawsze duże zainteresowanie.
Elżbieta Szczerba
Nauczyciel Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej w Steblowie
zobacz galerię
Uczniowie klasy 2 i 3 biorą udział w programie „ Sztuczna inteligencja I- programowanie w szkołach opolskiego NUTS-3” w ramach Programu Operacyjnego Cyfrowa Polska na lata 2014 – 2020.
W ramach projektu realizowane są następujące zagadnienia:
• wprowadzenie do świata cyfrowego
• kodowanie
• poznanie gry edukacyjnej do nauki programowania Scottie Go
• ukończenie podstawowego kursu programowania ze stroną code.org
• praca z programem Scratch Jr i Scratch.
W trakcie zajęć uczniowie - poznają zasady działania robotów Dash i Dot
- Samodzielnie będą tworzyć algorytmy i programować mini roboty zbudowane z klocków Lego WeDo
• spróbują własnych sił w sterowaniu robotami i będą odkrywać ich funkcje.
Na zakończenie programu wezmą udział w zajęciach dla uczniów w pracowniach eksperymentalnych Centrum Nauki i Eksperymentu – Zaczarowany Świat. Poznają tam zaawansowane rozwiązania techniczne i zastosowanie najnowszych odkryć naukowych w praktyce oraz zapoznają się z możliwościami zastosowania robotów w życiu codziennym.
Ela Szczerba
Nauczyciel Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej w Steblowie